неділя, 23 жовтня 2016 р.

Виховна "Крок до успіху", 7 клас

Тема. Крок до  успіху
Мета. Формувати в учнів мотивацію до освіти як запоруки успіху та мотивації цінностей , які є запорукою успіху.
Цілі. Осмислення понять «успіх», «успішність», успішна людина»;
-         Формувати ціннісне ставлення до себе та у  співвідношенні з категорією «успіх»;
-         Проектування особистих успіхів і досягнення у майбутньому;
-         Вироблення уявлення про позитивний життєвий досвід успішних людей;
-         Створення ситуації успіху для всіх учасників.
Обладнання.  Слайд-перзентація «Успіх  та його складові», таблиця-схема «Крок до успіху», картки з поняттями категорій успіху.

                                              Хід спілкування
І. Мотивація.
Слайд 1 – тема години спілкування
Вчитель. Прослухайте байку. У чому її мораль?
Між Горобцем та Орлом відбувся діалог.
-         Як Ви зуміли сягнути самісінького сонця? – запитав Горобець у Орла. – У вас є якийсь професійний секрет?
-         Коли наставав новий день, я щоразу піднімався трохи вище, ніж у попередній день. І так усе життя, -  відповів  Орел.
( Учні формулюють власні міркування).
Вчитель. Коли ми вітаємо когось зі святом, із чого розпочинаємо зміст привітання?
( Можливі відповіді : бажаємо здоров’я, успіхів…)
Вчитель. Недаремно я сьогодні обрала таку тему  нашої  години спілкування. Ми не завжди задумуємося, який зміст вкладаємо у слово «успіх».
Проведемо вправу «Мозковий штурм». А  які асоціації викликає у вас це слово?
(Діти називають слова-асоціації: праця, наполегливість, навчання, відстоювання точки зору, наполегливість, гарна сім’я, хороша робота…) Слайд 2
У- удача
С – спілкування
П – прагнення перемогти
І – ініціативність
Х – хист
ІІ. Оголошення теми і мети бесіди.
      Отже, ми сьогодні маємо зрозуміти, що таке успіх, успішність і який зміст вкладаємо у словосполучення « успішна людина». Спробуємо  визначити шляхи успішності, з’ясуємо причини неуспішності.
Працюємо у трьох групах, одна  із яких буде опорою у нашій роботі – це мовознавці-дослідники. Давайте пригадаємо умови роботи  в групі. Хто допоможе? Ну що, обирайте  керівника -  і до роботи. Бажаю   успіху.
ІІІ. Основна частина.
Вчитель. Дослідники пробували з’ясувати  зміст слів «успіх»,  «успішність». ( Діти зачитують поняття за словником). Слайд 3
Успіх – позитивний результат  діяльності, факт найвищого досягнення поставленої мети.
Успішність – забезпечення  відповідного рівня життя в усіх напрямках  завдяки законам розуму .
Вчитель. На основі цих понять  формується особистість – успішна людина.
 Слайд 4
Успішна людина –  та, яка  за допомогою зв’язку із мисленням, звичками ,  вірою в свої сили досягає  відповідного рівня життя.
     Ми з вами  визначимо складові успіху. Щоби пройти  цей шлях, потрібно зробити певні кроки. Перед вами у мішечках опорні слова, виберіть складові успіху і по сходинках  підніміться до вершин. Але будьте уважними, що має бути  на початку, а що у  кінці. Іще зверніть увагу на те, що не всі поняття можна використати.
Звертаємося до таблиці «Сходинки до успіху»







Робота в групах.  Обираючи кроки, мотивуйте. Слова для визначення : знання, освіта, навчання; праця, наполегливість; подолання перешкод;співпраця з однокласниками, учителем; аналіз помилок; мета; власна точка зору; погані звички, лінощі, спотворені моральні цінності, відсутність знань, невміння розподіляти робочий час, небажання розвиватися.
Вчитель. А що залишилося? Оберіть той фактор, який заважає  досягти успіху чи назвіть інший. (Коментарі).
Ми проводили опитування: «Чому я ходжу до школи?» Зверніть увагу на екран. Слайд 5,6
-         Чи влаштовують вас такі результати?
Перегляньте  відеоролики, прокоментуйте ситуацію і скажіть, чи  досягнуть ті, про кого розповідь, успіху?
Слайд 7-9
(Учні обговорюють побачене)
Вчитель. Давайте повернемося до життєвого досвіду. Кого із відомих людей України ви можете назвати успішними? Чому? ( Кличко, Каденюк, Шевченко…)
  Доречними будуть зараз слова Ярослава Мудрого  «Велич кожного краю – в людях, які тут живуть. І особливо в тих людях, котрі своїми справами зробили внесок у розвиток науки, культури». Слайд 10
   Дослідники  з’ясували, що серед  жителів нашого міста є такі люди і  підготували презентацію  «Успішні люди нашого краю».
Слайд  11
Таня Ширко ( З коментарем)
Слайд  12
Вчитель. А чи задумувалися ви над тим ,  що і  серед наших випускників  є успішні  люди? Представники груп провели дослідження.  
Група І, ІІ (Учні виступають ) Слайд 13 ,14
О.Козак, А.Ткачук
Вчитель. Який висновок ви зробите?
Учні. Люди, які мають освіту, швидко досягають успіху. Слайд 15
Вчитель. Ми зараз із запропонованих слів складемо формулу успішності. Це  і буде фундамент  успішності .  Слова приклеюємо як фундамент  на плакаті. (Робота в групах)
Опорні слова : професіоналізм, самостійність, енергійність, ініціативність, наполегливість, відповідальність,  індивідуальність, людяність, доброта, чесність, гроші, егоїзм, брутальність, заздрість до  успіху інших, задоволення від життя.
Наступне завдання: Кожна група має деформоване речення. Хто перший його прочитає.
Готовність до успіху – майже половина секрету до його досягнення.
Успіх залежить від моїх зусиль і бажання досягти його.
Я дуду намагатися перетворювати невдачі в перемоги.
Вчитель. Ну що ж , складемо кодекс честі з мотивацією на успіх. Я вам подаю  основу на сьогодні у досягненні успіху .
Слайд 16
Відношення до                                                 Успішність
                      школи                 -                  Мій дім
                      навчання             -                  досягнення успіху
                      вчителів                 -                наставники
                      однокласників       -                 ставлюся до інших так, як хочу, щоб   
                                                                           ставилися до мене
                      батьків                   -                поважаю, хочу, щоб гордилися мною.

Вчитель.  І хочу завершити словами  відомого драматурга, режисера  Станіславського : « Кожен день, який ви не поповнили хоча б малесеньким шматочком знань, вважайте безслідно і безповоротно для себе втраченим».
Рефлексія. «Мікрофон». Завдання для груп. Слайд 17
І гр. – Що ви взяли для себе із сьогоднішньої бесіди?
ІІ гр. – Яку  б пораду  дали  однокласникам  у досягненні успіху?
ІІІ гр.   - Кого із однокласників  вважаєте як такого, хто досягне успіху?
Вчитель. А сам можеш досягти успіху?  Звичайно , ви всі досягнете висот, якщо прикладете для цього зусиль.
Домашнє завдання. Складіть власний проект досягнення успіху. Це отже бути піраміда, графік, план…
      


Немає коментарів:

Дописати коментар