Тема. Крок до успіху
Мета. Формувати в учнів мотивацію до освіти як запоруки успіху
та мотивації цінностей , які є запорукою успіху.
Цілі. Осмислення понять «успіх», «успішність», успішна
людина»;
-
Формувати ціннісне
ставлення до себе та у співвідношенні з
категорією «успіх»;
-
Проектування особистих успіхів і досягнення у майбутньому;
-
Вироблення
уявлення про позитивний життєвий досвід успішних людей;
-
Створення
ситуації успіху для всіх учасників.
Обладнання. Слайд-перзентація «Успіх та його складові», таблиця-схема «Крок до
успіху», картки з поняттями категорій успіху.
Хід
спілкування
І. Мотивація.
Слайд
1 – тема години спілкування
Вчитель.
Прослухайте байку. У чому її мораль?
Між Горобцем
та Орлом відбувся діалог.
-
Як
Ви зуміли сягнути самісінького сонця? – запитав Горобець у Орла. – У вас є
якийсь професійний секрет?
-
Коли
наставав новий день, я щоразу піднімався трохи вище, ніж у попередній день. І
так усе життя, - відповів Орел.
( Учні формулюють власні міркування).
Вчитель.
Коли ми вітаємо когось зі святом, із чого розпочинаємо зміст привітання?
( Можливі відповіді : бажаємо здоров’я, успіхів…)
Вчитель.
Недаремно я сьогодні обрала таку тему нашої
години спілкування. Ми не завжди задумуємося, який зміст вкладаємо у
слово «успіх».
Проведемо
вправу «Мозковий штурм». А які асоціації викликає у вас це слово?
(Діти називають слова-асоціації: праця, наполегливість,
навчання, відстоювання точки зору, наполегливість, гарна сім’я, хороша робота…)
Слайд 2
У-
удача
С –
спілкування
П –
прагнення перемогти
І –
ініціативність
Х –
хист
ІІ. Оголошення теми і мети бесіди.
Отже, ми сьогодні маємо зрозуміти, що
таке успіх, успішність і який зміст вкладаємо у словосполучення « успішна
людина». Спробуємо визначити шляхи
успішності, з’ясуємо причини неуспішності.
Працюємо у
трьох групах, одна із яких буде опорою у
нашій роботі – це мовознавці-дослідники. Давайте пригадаємо умови роботи в групі. Хто допоможе? Ну що, обирайте керівника -
і до роботи. Бажаю успіху.
ІІІ. Основна частина.
Вчитель.
Дослідники пробували з’ясувати зміст
слів «успіх», «успішність». ( Діти зачитують поняття за словником). Слайд
3
Успіх –
позитивний результат діяльності, факт
найвищого досягнення поставленої мети.
Успішність –
забезпечення відповідного рівня життя в
усіх напрямках завдяки законам розуму .
Вчитель.
На основі цих понять формується
особистість – успішна людина.
Слайд 4
Успішна людина – та, яка за допомогою зв’язку із мисленням, звичками
, вірою в свої сили досягає відповідного рівня життя.
Ми з вами визначимо складові успіху. Щоби пройти цей шлях, потрібно зробити певні кроки. Перед
вами у мішечках опорні слова, виберіть складові успіху і по сходинках підніміться до вершин. Але будьте уважними,
що має бути на початку, а що у кінці. Іще зверніть увагу на те, що не всі
поняття можна використати.
Звертаємося
до таблиці «Сходинки до успіху»
Робота в групах. Обираючи кроки,
мотивуйте. Слова для визначення : знання,
освіта, навчання; праця, наполегливість; подолання перешкод;співпраця з
однокласниками, учителем; аналіз помилок; мета; власна точка зору; погані
звички, лінощі, спотворені моральні цінності, відсутність знань, невміння
розподіляти робочий час, небажання розвиватися.
Вчитель. А
що залишилося? Оберіть той фактор, який
заважає досягти успіху чи назвіть інший.
(Коментарі).
Ми проводили
опитування: «Чому я ходжу до школи?» Зверніть
увагу на екран. Слайд 5,6
-
Чи
влаштовують вас такі результати?
Перегляньте відеоролики, прокоментуйте ситуацію і
скажіть, чи досягнуть ті, про кого
розповідь, успіху?
Слайд
7-9
(Учні обговорюють побачене)
Вчитель.
Давайте повернемося до життєвого досвіду. Кого із відомих людей України ви
можете назвати успішними? Чому? ( Кличко,
Каденюк, Шевченко…)
Доречними
будуть зараз слова Ярослава Мудрого «Велич кожного краю – в людях, які тут живуть.
І особливо в тих людях, котрі своїми справами зробили внесок у розвиток науки,
культури». Слайд 10
Дослідники
з’ясували, що серед жителів
нашого міста є такі люди і підготували
презентацію «Успішні люди нашого краю».
Слайд
11
Таня Ширко ( З коментарем)
Слайд
12
Вчитель. А
чи задумувалися ви над тим , що і серед наших випускників є успішні
люди? Представники груп провели дослідження.
Група І, ІІ (Учні виступають ) Слайд 13 ,14
О.Козак, А.Ткачук
Вчитель.
Який висновок ви зробите?
Учні.
Люди, які мають освіту, швидко досягають успіху. Слайд 15
Вчитель. Ми
зараз із запропонованих слів складемо формулу успішності. Це і буде фундамент успішності .
Слова приклеюємо як
фундамент на плакаті. (Робота в групах)
Опорні слова : професіоналізм, самостійність, енергійність, ініціативність,
наполегливість, відповідальність, індивідуальність, людяність, доброта, чесність,
гроші, егоїзм, брутальність, заздрість до
успіху інших, задоволення від життя.
Наступне завдання: Кожна група має деформоване речення. Хто перший його
прочитає.
Готовність до успіху
– майже половина секрету до його досягнення.
Успіх залежить від моїх зусиль і бажання досягти його.
Я дуду намагатися перетворювати невдачі в перемоги.
Вчитель.
Ну що ж , складемо кодекс честі з мотивацією на успіх. Я вам подаю основу на сьогодні у досягненні успіху .
Слайд
16
Відношення
до
Успішність
школи - Мій дім
навчання - досягнення успіху
вчителів - наставники
однокласників -
ставлюся до інших так, як хочу, щоб
ставилися до мене
батьків - поважаю, хочу, щоб гордилися
мною.
Вчитель. І хочу завершити словами відомого драматурга, режисера Станіславського : « Кожен день, який ви не
поповнили хоча б малесеньким шматочком знань, вважайте безслідно і безповоротно
для себе втраченим».
Рефлексія.
«Мікрофон». Завдання для груп. Слайд 17
І гр. –
Що ви взяли для себе із сьогоднішньої бесіди?
ІІ гр. – Яку б пораду
дали однокласникам у досягненні успіху?
ІІІ гр. - Кого із однокласників
вважаєте як такого, хто досягне успіху?
Вчитель. А
сам можеш досягти успіху? Звичайно , ви
всі досягнете висот, якщо прикладете для цього зусиль.
Домашнє завдання. Складіть власний проект досягнення успіху. Це отже бути
піраміда, графік, план…
Немає коментарів:
Дописати коментар